Logistik i
Business NXT

Logistik og finans, hånd i hånd

Standardiseret eller tilpasset – du bestemmer

Business NXT sikrer, at du kan håndtere komplekse processer inden for logistik og økonomi, og gør det nemt at afstemme regnskabet med logistikken. Systemet kan skræddersys til virksomheder med avancerede logistikprocesser, og giver et overskueligt overblik over drift og ordreflow i virksomheden. Beholdningen viser den korrekte værdi i regnskabet, og salgspriserne styres gennem en fleksibel pris- og rabatmatrix.
  • Fuld kontrol over logistik og økonomi
  • Højere produktivitet og mere tilfredse kunder
  • Bedre beslutningsgrundlag og styrket samarbejde gennem hele værdikæden

Funktionalitet

Lagerstyring

Med Business NXT får du den korrekte værdiansættelse af varelageret i regnskabet, mens salgspriserne nemt styres gennem en fleksibel pris- og rabatmatrix.

Tag fuld kontrol over hele ordreprocessen, fra tilbud til indkøb. Implementer fuld lagerstyring efter FIFO-metoden for optimal ressourceudnyttelse.

  • Systemet tilbyder skræddersyning til virksomheder med komplekse logistikprocesser, og giver et klart overblik over drift og ordreflow.
  • Business NXT giver dig den korrekte værdiansættelse af varelageret i regnskabet, og salgspriserne styres nemt gennem en fleksibel pris- og rabatmatrix.
  • Business NXT giver dig fuld kontrol over ordreprocessen fra tilbudsordre til produktion og indkøb, implementerer fuld lagerstyring efter FIFO-metoden for optimal ressourceudnyttelse.

Salg

Business NXT øger din konkurrenceevne ved nemt at administrere salgsordrer og spore dem fra oprettelse til levering.

Salgspriserne styres nemt gennem en fleksibel pris- og rabatmatrix. Du kan generere tilbud, oprette ordrer, administrere priser og rabatter og holde styr på salgsprognoser og historik.

Dette giver bedre kontrol over salgsaktiviteter og mulighed for at levere enestående kundeoplevelser.

  • Optimer processen omkring tilbud/ordrer
  • Administrer pris- og rabatmatricer med support til kundegrupper, kampagner, mængderabatter, produktgrupper mm.
  • Foruddefinerede leveringsregler med understøttelse af emballering og etiketgenerering.
  • Kreditkontrol med meddelelse ved overskridelse af kreditgrænser.
  • Support til returhåndtering, hvor RMA-ordrer behandles som kredit eller erstattes.
  • Support til manuel håndtering af forsendelse.
  • Automatiser pluklister og pakkelister til flere leverancer på samme tid.
  • Reserver lagervarer og bestil varer.
  • Samlefakturering af flere leverancer til én kunde.
  • Brugerdefinerede ordretyper.

Indkøb

Business NXT hjælper med at holde styr på indkøbsprocesserne.

Du kan nemt oprette indkøbsordrer, administrere leverandører og prislister og overvåge leverancer og lagerbeholdning.

Det sikrer, at du altid har de rigtige varer på det rigtige tidspunkt – til den rigtige pris.

  • Indkøbsordre baseret på salgsordre
  • Kostprisopdatering, der inkluderer forsendelse, toldbehandling og andre gebyrer relateret til køb (landed cost)
  • Delvis varemodtagelse med log på tidspunkt, bruger mv.
  • Pris- og rabatstyring med understøttelse af mængderabat, rabat pr. produkt, produktgrupper mm.
  • Indkøbsforslag baseret på lager og min/max parametre

Rapportering & budgettering

Træf datadrevne beslutninger på baggrund af data fra logistik, salg og indkøb.

Sammensæt selv dine data efter egne behov og del med andre brugere. Du kan også eksportere den valgte data til Excel til videre behandling.

Du kan også bruge OneStop Reporting og de prædefinerede rapporter med live data. Der kan du se dashboard og lave egne rapporter.

Uanset hvad du foretrækker, får du det maksimale ud af dine data.

  • Design selv egne rapporter af dine data direkte i Business NXT
  • Enkel design og deling af rapporter
  • Standardrapporter og dashboard med OneStop Reporting
  • Eksport til Excel for videre behandling at data
  • Budgettering og forecast

Logistiske fordele i Business NXT

  • Logistik er en del af løsningen
  • Afstemmer logistik og regnskab, så det bliver korrekt
  • Altid opdateret
  • Automatisk genererede ordrebekræftelser og fakturaer
  • Alle salgs- og lagerprocesser i ét system
  • Mulighed for integration med dine andre systemer
  • Understøttelse af batchstyring, serienumre og holdbarhed
  • Support til direkte levering fra leverandør til kunde
  • Foreslåede køb og priser baseret på historik og regler
  • Overskueligt for ledere, mere fleksibelt for medarbejderne og super for kunderne

Arbejder du i detailhandlen?

Læs mere om hvordan Business NXT kan løse dine processer inden for e-handel, salg, lager, sporbarhed og indkøbsrutiner.

API og integrationer

Med Business NXT får du et fuldstændig tilpasningsdygtigt ERP-system, der kan skræddersyes til hver enkelt bruger. Det åbne GraphQL API giver dig mulighed for at integrere til de tredjepartssystemer, du har brug for. Du kan bygge en omfattende ERP-platform, ved at opsætte dit eget økosystem omkring Business NXT.

Inde i Business NXT kan du også bygge dit eget design, tilpasse skærmbilleder, definere visninger og tilpasse workflowet, som du ønsker det.

Vil du høre mere om Business NXT?

Hvis du vil høre mere om logistikmodulet i Business NXT, udfylder du bare kontaktformularen til højre - så kontakter vi dig hurtigst muligt.

Når du indtaster dine persondata i skemaet ovenfor, behandler Visma dine personoplysninger i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.
Tak for din henvendelse, du hører fra os snart.
Ops! Prøv igjen.